28 września 2011
Opowieść na każdej sesji
Zastanawiałeś się kiedyś, jak wprowadzić Graczy do nowego dla nich świata? W jaki sposób dokonać tego, aby Gracze odczuli pożądany przez Ciebie klimat? Jak nie zanudzić Graczy, jednocześnie ucząc ich m. in. historii, kultury i uzbrojenia obecnego w świecie, w którym życie spędzają ich Postacie?
18 września 2011
15 września 2011
Tajemniczy Mistrz Gry? Bleh!
Ostatnio jeden Mistrz Gry zaproponował mi sesję. Tak się składa, że lubię wiedzieć nieco o człowieku, który będzie mi prowadził, zadałem więc kilka pytań. Jedna z odpowiedzi, przesądziły o tym, że na pewno u tego człowieka nie zagram. Powiedział, że wszystkie rzuty wykonuje on i wykonuje je w tajemnicy. Stwierdziłem, że powinien spróbować zagrać w Dungeon Quest jak chce sobie pograć sam. Nie wyglądał jakby zrozumiał, bo przekonywał mnie, że on tak zawsze gra i sporo innych osób też. Poszukałem. Zamarłem. Miał rację.
4 września 2011
Kwitnesencja RPG
Kiedyś zapytałem znajomych, co dla nich jest kwintesencją RPG. Można było podać słowo, cytat, obraz, cokolwiek. Cokolwiek, co można by umieścić na ścianie pomieszczenia, aby każdy wchodzący człowiek, gdy tylko to zobaczy, pomyśli sobie "Tu dzieje się RPG". Odpowiedzi było sporo, ale najtrafniejsza tylko jedna:
1 września 2011
Gadżet w klimatach 1939r.
Dzisiaj w Rzeczpospolitej jako dodatek dali Gazetę Wileńską z 2 września 1939r., Dziennik Polski z 19 września 1939r oraz Goniec Wieczorny z 20 września 1939r. Używając tzw. RPGowych okularów (polubiłem tą nazwę), po prostu nie mogłem, nie zobaczyć jak świetnym gadżetem na sesję, jest ten dodatek. Jeśli grasz w Zew Chtulhu albo w klimatach około wojennych np. w De Profundis - musisz to mieć. Nawet wygórowana cena (3,5zł) nie przeszkadza.
Subskrybuj:
Posty (Atom)