15 sierpnia 2011

II Wojna Światowa RPG

Kilka lat temu, otarłem się o sesję w klimacie II Wojny Światowej. Później jednak była cała masa smoków, bazyliszków, królów i czarodzejek stojących na drodze i jakoś nie wróciłem do tej tematyki. Oczywiście, stawało się też na przeciwko nazistów, ale w klimatach Indiana Jones, a nie Kamieni na szaniec. Kiedy zobaczyłem nowy utwór Sabatonu, to aż mnie skręca, żeby zagrać w coś w klimatach wojennych.




Poszperałem na internecie, w poszukiwaniu ludzi, których też kiedyś skręcało z takich powodów i oto moje wyniki:
  • Twilight 2000 - świat po III wojnie światowej, ale klimat wojenny i wyposażenie Graczy pochodzi w większości z XX w. Koszt: 10$. Język: angielski.
  • WORLD WAR II - A Campaign Game For WAR Rules - autorski system w realiach II wojny światowej. Jak dla mnie brakuje grafik - w takim systemie potrzebowałbym wyglądu broni, pojazdów itp. Z drugiej strony wystarczy wyciągnąć porządny podręcznik z historii. Koszt: brak. Język: angielski.
  • "Zew II Wojny Światowej: Cthulhu 1939-1945" - artykuł, który ukazał się w ósmym numerze Portalu. Liczył bagatela 13 stron. Jest to na chwilę obecną prawdopodobnie jedyny materiał do prowadzenia sesji w tym klimacie, w języku polski, ale niestety nie udało mi się do niego dotrzeć.

Z tego co zauważyłem, mamy na rynku gier fabularnych lukę. Ciekawe czy, albo raczej kto pierwszy ją zapełni...

PS. Ktoś chętny na sesję w takiej tematyce?

5 komentarzy:

  1. Ja prowadziłem sesję do Wampira:Maskarady 3ed w czasie II Wojny Światowej (w Polsce, we Lwowie). Gracze mile ją wspominają aż po dziś dzień, więc może rzeczywiście warto zacząć tworzyć system RP w takich klimatach.

    Ew. - najpierw spytać się lucka, czy przypadkiem już go gdzieś nie ma :P.

    Pozdrawiam,
    Skryba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmmm. A Sensacja i Przygoda nie wystarczy? Poważniejszy klimat można przecież spokojnie nadać prowadząc. Poza tym kołacze mi się po głowie jakiś autorski setting do SW związany z II wojną. Tylko za nic nie mogę sobie przypomnieć nazwy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Savage Worlds do prowadzenia sesji w klimatach wojennych się moim zdaniem niespecjalnie nadaje, ze względu na pulpowa mechanikę. Jasne można się męczyć, tak jak można prowadzić horror w D&D czy jeść zupę nożem. Wolałbym jednak coś co odda klimat... niepewności, zamiast kolejnej okazji do rozwałki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Twilight: 2000 (lub nowszy, Twilight: 2013) nadaje sie do wszytskich realiow wojennych. trzeba tylko dostosowac sprzet - dla TW2K jest w sieci co najmniej jedna konwersja/patch, powinno dac sie wygooglac (widzialem ja dosc dawno temu ale powinna byc dostepna). z tym, ze twilighty to systemy dla symulacjonistow-maniakow, dla graczy szukajacych filmowej akcji niepolecane. Dla mnie Twilighty to jedne z najlepszych gier, choc trudne do ogarniecia na szybko.

    OdpowiedzUsuń
  5. @Darcane: Pewnie chodzi ci o Weird War II :) swoją drogą jestem ciekaw, kiedy Gramel wyda ten dodatek po Polsku.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...