Słowniczek opisujący nie zawsze zrozumiałe zwroty używane na tym oraz na innych blogach RPG.
Gra Fabularna
Gracz - uczestnik gry fabularnej.
Postać Gracza/Bohater Gracza/BG - postać stworzona przez Gracza, na potrzeby gry fabularnej. Nie mylić z Graczem.
Narrator/Mistrz Gry/MG/Mistrz Podziemi/MP/Dungeon Master/DM - osoba przygotowująca zarys opowieści i nadzorująca świat przedstawiony, w którym znajdą się Postacie Graczy.
Postać Mistrza Gry/Bohater Niezależny/BN/Non-Player Character/NPC - postać stworzona przez Mistrza Gry, na potrzeby gry fabularnej.
Karta Postaci - kartka zawierająca opis Postaci, najczęściej przedstawiony w języku mechaniki danego świata. Przykładowe karty postaci [1], [2], [3].
Opowieść/przygoda - fabuła, tworzona wspólnie przez Narratora i Graczy. Czasami używane zamiennie ze słowem sesja, np. "wczoraj na sesji udało nam się obronić krasnoludzką twierdzę".
Sesja - spotkanie, podczas którego gra się w gry fabularne.
Podręcznik RPG/System RPG - podręcznik do gry fabularnej, zawierający opis świata oraz zbiór zasad, zwany mechaniką.
Mechanika - zbiór zasad, rządzących światem gry fabularnej.
Świat Gry - świat przedstawiony, w którym toczą się wydarzenia, dotyczące Postaci Graczy.
k4, k6, k8.../d4, d6, d8... - litera "k", oznacza "kość" ("d" oznacza "dice"), a liczba obok oznacza ilość ścian kostki. Normalne kości mają 6 ścian, ale podczas gier fabularnych używa się kości od czterościennych, przez dwunasto- i trzydziestościenne, aż do stuściennych.
Słowniczek RPG jest otwartym projektem, który będzie stale poprawiany i aktualizowany. Wszelkie uwagi i komentarze mile widziane.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz